Läs på egen risk

Nyår imorgon då, och jag är helt utmattad efter en lång dag på jobbet! Skit, det var just det här, jag ville inte känna såhär i år! Jag har en tendens att trötta ut mig precis innan något riktigt roligt ska hända. För två veckor sedan hade jag varit helt uppspelt för nyår om det hade varit dagen efter den här, men nu, nej! Jag är alldeles för trött. Jag vill sova, slappa framför en film med min underbara pojkvän, mysa helt enkelt. Koppla av, det är nyckelordet! Inte stressa över att få ett perfekt slut på året! Egentligen är väl nyår ganska så överskattat, men det hade väl ändå varit roligt och få den riktigt lyckad för en gångs skull. Jag har svårt och se hur min nyår kan bli lyckad nu när jag går in med den här inställningen... Men, det blir inte så mycket lättare att hålla uppe gnistan för nyår när man vet om att man har en hel förmidag att avverka på jobbet innan man trött ska gå hem för att göra i ordning sig o sedan bege sig ut bland folk och vara social, när social är det enda man gjort hela dagen på jobbet. Jag har inte ens en perfekt klänning att komma hem till, det blir att rota fram något fint i garderoben istället, något oandvänt finns det säkert som bara legat och väntat på rätt tillfälle. Vi får hoppas. Det får duga, jag har en beställning från asos att vänta snart, får se fram emot i den istället!

Det här var väl inte direkt årets mest positiva inlägg, men jag lovar att jag ändå ska göra det bästa möjliga utav situationen och ha riktigt kul på nyår! Det är ju trots allt bara ännu en dag i mitt liv, förhoppningsvis har jag massor av nyårar framför mig att fira. Och någon gång ska väl ändå jag med lyckas! Någon gång, låt det bli imorgon om så vill! Jag ska försöka ta emot nyår med öppna armar..

Love Emelie. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0