Jag vet inte vad jag vill bli!

Åh jag är så frustrerad, inte över att jag inte förstår något utav det jag läser, den här gången är det utav den anledningen att jag inte vet vad jag vill utbilda mig till!

Jag trodde aldrig att jag skulle hamna i den här svackan. Jag var så klar med vad jag ville bli, jag skulle läsa till civilekonom. Det var min plan, det var det. Men nu.. Jag tror inte att det är rätt för mig.

Jag vill brinna för det jag ska utbilda mig till. Åtminstone känna att det är intressant eller är kul. Kan verkligen ekonomi bli kul? Jag trodde det, o visst är det intressant ibland. Men inget jag vill läsa i tre till fem år, tror jag. Åh, jag bara tror!

Jag vet inte längre. Jag har suttit och kollat igenom massa olika kurser och program, även ky-utbildningar. Men inte blir jag smartare av det. De mesta låter intressant på ett eller annat sätt, det gör det. Men inget som är wow, det där är jag menad för, det där ska jag utbilda mig till!

Jag kan då inte känna att det är någon mening att läsa något redan till hösten.. Men samtidigt känner jag mig pressad till det. Tänk om jag inte får något jobb, vad gör jag då?

Det här är så fruktansvärt jobbigt, hur ska jag veta vad jag vill? Hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0