Obligatoriska pluggkvällen

Än en gång har det inte hänt så mycket mer under dagen än att jag försjunkt in i mina studier.. Okej, jag spenderade hela 6 timmar med att ligga och läsa, helt besatt av min bok.. Men det är en liten parantes, dagen skulle ha ägnats mer åt studier. As usual blir det aldrig som tanken var tänkt. Har åtminstone suttit några timmar och lyssnat på webbföreläsningar, och skrivit miljarder anteckningar utifrån dessa. Trevligt trevligt.

Planerna nu är att läsa sig till sömns. I bästa fall, för min chans att klara nästa prov, så lyckas jag ta mig igenom alla 60 roliga sidor jag har framför mig innan jag somnar. Men hur troligt tror vi att det är?

Med ett ämne som verksamhetens ekonomi, siffror hit och kalkyler dit?

Jag ser dock ett ljus i tunneln, och det är att det är siffror inblandat. Av någon konstig anledning är jag fast besluten att försöka komma fram till rätt svar och jag blir frustrerad på ett sätt som olika begrepp och modeller ur andra delkurser aldrig fått mig att känna.. Jag reagerar på siffror, det finns en lösning på allt, det svåra ligger i att hitta rätt kalkyl att använda sig utav för att sedan placera alla siffror rätt! Men det är en annan femma.. Det finns i alla fall en lösning. Och det är jag glad över.

Låter det krångligt? Jag tror jag gör det krångligare än vad det är.. Så bli för guds skull inte avskräckta ifrån att plugga! Det kan vara kul ibland.. Hör och häpna.

(Förresten, jag klarade förra tentan! Hur grym är inte jag då? Wiiho, wihoo! Det såg inte speciellt ljust ut.. But I did it.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0