Om mig..

För er som inte känner mig så kommer här en liten lista på frågor och svar, vissa helt ointressanta o andra ja meninglös fakta.

1. Vad heter du? Carina Emelie Andersson. Tilltalsnamn: Emelie
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Melissa tror jag, eller Alyssa. Thea är fint också, men det sparar vi till mitt barn.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Angelica
4. Vilket stjärntecken är du? Vattuman
5. Vilken årgång är du? 89a
6. Vart bor du? Uppsala för tillfället
7. Bott utomlands? Nope, inte än..
8. Flyttat antal gånger? Oj, många. Ganska exakt 10 tror jag.
9. Vart skulle du vilja bo? Hm.. Stockholm kanske.
10. Vilken skolklass? Tog studenten 2008
11. Vad vill du bli när du blir äldre?  Usch, jag har verkligen ingen aning än..

UTSEENDE
1. Hur lång är du? 167-168
2. Hårfärg och frisyr? Tråkig. Permanentat långt brunt hår.
3. Ögonfärg? Grön/blå
4. Mest nöjd med? Mina lillfingernaglar..
5. Skostorlek? 38
6. Glasögon? Nej. Men jag borde ta mig till en optiker..
7. Har du några piercingar/tatueringar? 6 hål i öronen, naveln och en fjäril på (?) -höger sidan av magen, vid troskanten typ

FAVORITER
1. Filmer? Alla slags kärleksfilmer, tjejfilmer..
2. Låtar? Jag kan inte släppa iris med goo goo dolls.
3. Årstider? Hm, det självklara borde vara sommarn, men nä våren, fast bara de riktigt bra dagarna!
4. Mat/dryck? Köttfärssås och spagetti, Fanta exotic och Ramlösa mango
5. Djur? Katter och hundar. Små hundar.. Shih tzu, papillon.. O andra håriga saker.
6. Färg? Alla nyanser av rosa. Lila är en klar favorit med.
7. Parfym Den nya Chloe parfymen och Gucci envy me, Escada moon sparkle
8. Tv-program/serier? Gossip girl, Greys anatomy, Prison break, Heroes, Kyle xy 
9. Ämne i skolan? Psykologi, ekonomi
10. Sysselsättning? Pluggar företagsekonomi på Uppsala universitet

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Skinnjacka, skinnväst med päls.
2. Vad använder du just nu för skor? Converse och ballerina
3. Favoritfärg på kläder? Svart, vitt, jeans
4. Favoritmaterial på kläder? Inga speciella.. Sköna kläder?
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag suktar mest efter skor nu, men massa söta klänningar hade inte heller varit fel..
6. Favoritaffärer? H&M, Gina tricot
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Förut: Det vill jag inte inse. Men nu: 2000 kanske, fast då ingår skor o accesoarer i den summan med..

DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? Mellan, men litet för att innehålla allt.
2. Vilken färg på tapeterna? Lattefärgat
3. Vilka färger går rummet i i övrigt? Alldeles för lite färger, inte alls som jag vill. Beiget. Jag vill ha lila och rosa.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Min säng, den är alltid mysig.
5. Vad vill du ändra där inne? Allt! Jag vill ha mina egna möbler och vill definitivt göra det mer mysigt och färgglatt.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja
b) Video/dvd? Ja
c) Dator? Ja
d) Stereo? Nope
e) Telefon? Nope
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Ett grått stort betonghus med maaassa fönster och en parkering, en liten gård också.
8. Vad gör du oftast i ditt rum? För tillfället gör jag allt i mitt rum, lagar mat, pluggar, sover. Men sover nog det mesta av den tid man väl är hemma..
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Robin, klart! <3

BLANDAT
1. Vad heter din farfar? Min farfar hette Nils-Gunnar
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Nada
b) Skolväska just nu? Inget nu..
c) Handväska eller liknande just nu? Nycklar, plånbok, mobil, tuggummi, kamera.
3. Vad är du beroende av? Godis? Robin. Gränsfall på shopping..
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Labello Hydro care, vaseline på natten
6. Vad köpte du senast? Godis..
7. Har du nåt husdjur? Två katter. Mina älsklingsbebisar Rocky och Muffins.
8. Vad bor du i? En liten studentlägenhet på 19 kvadrat i höghus.

GREJER
Plånbok: En brun tråkig sak.. Praktisk dock.
Tandborste: En lila söt sak
Smycken: Alltid guldhalsband med hjärta, stora pärlörhängen och min klocka.
Solglasögon: Wayfarers modell från topshop
Underkläder: Spets, söta..
Nagellack: Ceriserosa, röda eller lila. Just nu ceriserosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0