Dagen

Tanken var att jag skulle skriva på uppsatsen som ska in på måndag idag, hur tror ni att det har gått?

Som vanligt har jag blivit distraherad av allt annat, och word dokumentet står fortfarande och gapar tomt på ord. Typiskt mig, man förändras aldrig va?

Men det har varit en skön dag, så skönt att bara vara, slippa tänka på att laga mat, diska och göra annat nödvändigt såsom att tvätta och städa. Den biten lämnar jag gärna över till någon annan, hehe, inte lite fräck? Jag föredrar att bara gosa ner mig i soffan tillsammans med katterna och datorn i knät och tvn framför mig.. Mmm, slappt.

Jag har verkligen saknat att ha en soffa att sätta mig i. Hemma i Uppsala har jag min säng och mitt skrivbord, och där tillbringar jag all den tiden jag har hemma. Det fungerar som sovplats, soffa, matplats och arbetsplats, och det känns inte trevligt.. Speciellt inte när man har någon på besök och ska äta.. Har inget köksbord och ingen soffa, hur onormalt låter inte det, jag ser det som en bas tillsammans med säng i en lägenhet. Nä ni, det blir det första att införskaffa när jag får en riktig lägenhet, en lägenhet som är större än 19 kvadrat!


En sån här underbart snygg schäslong, (tur att jag bara behöver skriva det, vette fan hur man uttalar det!) vill jag ha i mitt framtida vardagsrum. Den och sen en vit soffa.. Himla fint tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0