Dyster verklighet

Hemma kände jag mig stor, här känner jag mig hur liten som helst..
Jag kände mig stor som skulle flytta hemifrån, ända till Uppsala, stora grejen iksom. Här är det inget speciellt, alla har gjort det.
 
Alla snackar om att de måste till systemet. Jag då? Jag är liten, jag kan inte gå till systemet, folk måste köpa ut till mig.. Visserligen inte länge till, men ändå.. 19 är en jävla pissålder när man har börjat plugga! Alla andra är äldre och har upplevt massor! Jag har typ inte stött på en enda människa som inte har det..

Kommentarer
Postat av: Johanna S

Gumman,

Jag har inte gjort allt det där! Det finns nog fler än vad du tror vännen...



Jag funderar på uppsala, är det inte bra där?

2009-02-08 @ 14:38:46
Postat av: Emelie

Jo det kanske det finns, men det är inte lätt att hitta dem, speciellt inte när man är så fascinerad av alla som faktiskt har berättelser att berätta. Man är lite barnslig ibland, ser vad alla andra har, men inte en själv :P



Åh det hade varit skitroligt, speciellt om jag är kvar, då kan jag guida dig runt! ;) Det är skitbra här, jag kan verkligen rekommendera det! Bra föreläsningar, dock väldigt mycket eget ansvar, men det är det nog överallt så. :) Jag har haft roligare än vad jag har haft på länge här, helt ärligt. Även om det ibland varit svårt med att inte känna någon och att alltid behöva komma ensam till alla event som hålls. Men va fasen, jag lever än och bara nu i fredags och lördags träffade jag massa härligt folk som jag kan tänka mig umgås med. :) Så jag tror allt kommer tiden..

2009-02-08 @ 22:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0