Hem ljuva hem

Nu är jag äntligen hemma, lite blandade känslor för det faktiskt. När jag klev av tåget möttes jag inte utav bästa möjliga välkomnande om man säger så. Det var lika mycket snö och lika halt som när jag lämnade Uppsala för över en vecka sen, och ni som läser min blogg vet hur jag känner för det.. Hmpfh. Det faktum att snön har legat kvar sedan jag flyttade hit, alltså för över en månad sen nu är helt sjukt! Det har jag inte varit med om sedan barnsben, man är allt annat än van vid det i Göteborg. Men men vad ska man göra, förbereda sig för att vara Bambi på is ännu ett litet tag, eller ja, kanske en trafikfara passar bättre in i mitt fall?

Blev glad när jag klev innaför dörren här hemma i alla fall, allt såg rent och fint ut. Jag tror det är ett bra knep att städa innan man åker, mycket härligare att mötas av ett välstädat hem. Som om jag inte blev tillräckligt lycklig utav detta faktum så var brevlådan full, en massa rolig post! Mest en massa "Välkommen till Uppsala" skit, men bland det låg den efterlängtade guldbonusen från H&M.. 1100 kronor tillgodo på H&M, glädjetjut! Sådär lagom efter att jag shoppat det jag vill ha från H&M just nu i Göteborg, om man ska vara lite butter och se det från den negativa sidan att den kom just nu. Jaja, jag är glad för det ändå. Förr eller senare kommer de få in ytterligare saker jag vill ha, och då behöver jag inte få skuldkänslor för att jag använder mitt studiebidrag till det.. Då har jag en guldbonus på 1100 att använda! Mohaha. Glad!

Jag tror det här kan bli en lyckad födelsedag ändå! Nedräkningen har börjat.. 10 minuter kvar tills den 18e februari, min födelsedag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0