Semledagen!

Godmorgon godmorgon.

Idag är vi uppe tidigt. Har föreläsning redan vi 11 idag o på sätt o vis kan väl det vara skönt att få det avklarat så tidigt som möjligt, men samtidigt segt att gå upp så fruktansvärt tidigt! Aja man kommer i alla fall upp i tid och får en lite längre dag än vad man annars hade fått, och det kanske kan vara bra ibland. :)

Ingen har väl missat att det är semledagen, eller jaa det korekta namnet fettisdagen, idag? Hade jag varit hemma hade det inneburit stress kan jag säga. En sån här dag är det jobbigt att jobba på konditori.. Aldrig någonsin är konditoriet så fullt av folk! Det är helt sjukt, det finns inte ens tid att äta! Gustav Adolf tar in rejält med folk med, men det är inte lika jobbigt. Semlor är mer otympliga o mer svårpackade, så det gör det jobbigare. Men samtidigt som det är stressigt och lite jobbigt så är det fruktansvärt kul att få stressa ihjäl sig. Några dagar på året kan man ha det så.. Idag hade jag velat ha det så, för första gången saknar jag jobbet.. Variation i vardagen gör sig aldrig fel!

Nä man kanske ska ta och köpa sig en semla sen? Bara för traditions skull, men inte allra minst för att det är gott såklart! :P Jag tror aldrig jag har ätit en semla utanför jobbet, o hade man jobbat idag hade man varit sjukt trött på semlor. Men nu ska jag ju inte jobba, så man kanske ska passa på? Man drömmer typ om semlor efter en sådan dag, jag lovar er! Jag hade inte ens velat se en semla när jag kom hem efter en sådan dag!..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0