Rätten att göra precis vad man vill

Åh jag blir så arg.. Var inne på Englas blogg precis och av ren nyfikenhet kollade jag för en gångs skull på kommentarerna på ett utav inläggen.. Och såg allt detta:

- Oj vad det kliar i dina fingrar, inte en enda vecka kan du låta bli att åka till stan o shoppa. Tragiskt. Lägg pengarna på din familj och familjeupplevelser istället än på ditt ytliga intresse.

- Gud vad du handlar, är det det enda du kan?
Massor av skit från HM som sedan kommer att hänga oanvänt i din garderob.

- Prova något nytt imorgon! Håll dig ifrån datorn som tydligen skapar shoppingsug hos dig. Åk INTE till stan. Jag fattar inte att dina läsare hejar på dig i din shoppingcirkus, istället för att stötta att du duger som du är, utan fler väskor. Det tycker jag iaf. Du måste inte haka på varje trend som du ser... du är ok ändå... precis som oss andra.

- När ska dina läsare börja stötta dig i att INTE handla, istället för att heja på fler köp?? Obegripligt!

- Du vet väl att fuskpäls är ett av de mest miljöovänliga plagg man kan använda--samt lack förstås.
men det är väl inget du bryr dig om, du tror att det räcker att vägra äkta päls för att döva din shoppingångest.
Oj vad duktig du är--ingen äkta päls, men du konsumerar som om det var din sista dag på planeten varje dag.
I det avseendet kanske du skulle tänka på "lilla hjärtat" som du kallar henne. Jag tror att du egentligen bara bryr dig om dig själv!

- Vad är ditt problem?
Vad flinar du för? Förstår du inte att du ser ut som en julgran.


Äh tänker väl ni, varför ska jag bry mig..
Men jag blev så ställd, jag var tvungen att skriva av mig någonstans och kommentera allt! Jag förstår inte hur folk kan skriva så, varför lägga sig i något som någon annan verkar tycka är kul och rent ut sagt må bra utav?

Hon tjänar i princip pengar på att shoppa, genom att hålla oss som inte har tid till att springa i affärer dagarna långa, a jour med vad som finns ute i butikerna.. Man kan välja att se Englas blogg som ett jobb eller som ett fritidsintresse, det spelar ingen roll vad det egentligen är, utan det hela handlar ju om att man måste få ha rätt att göra precis som man själv vill utan att någon ska komma och klanka ner på en och säga att det är fel det man gör!

Jag förstår att det aldrig kommer finnas saker som intresserar alla, men snälla, vi kan väl låta dem som tycker om fiske få tycka om det och de som tycker om mode få göra det? Hennes blogg handlar till största delen om mode, varför går man överhuvudtaget in på en sådan blogg om man inte är intresserad av det?.. Måste vi alltid säga vad vi tycker rätt ut? I vissa fall är det bättre att kommentera i det tysta än att säga det rakt upp i ansiktet på någon.. I och med att alla tycker olika, så är det nog bäst att lämna det så.. Kalla mig falsk om ni vill, men det folk inte vet har de inte ont utav, eller hur är det?

Hade jag haft lika mycket pengar som Engla verkar ha så skulle jag ockå vilja använda dem till något som jag tycker är kul! Genom att dra in pengar på bloggen tjänar hon nog tillräckligt för att ha råd med all den shopping hon gör och ändå ha råd med all runt omkring.. Även om det inte spelar den minsta roll i det här inlägget.. Man måste låta folk göra precis som dem vill med sina liv och pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0