Sparade pengar men samtidigt ruinerad!

Kom hem från skolan för ett tag sen nu. Bestämde mig för att gå hem idag för att lindra ångesten lite, borde egentligen cykla som alla andra. Har märkt att det är alldeles för dyrt att åka buss hela tiden. Men man vill ju inte dö på vägen genom att cykla heller, det känns lite onödigt och har blivit alldeles för lat. Det tar ju faktiskt bara en halvtimma att gå till skolan, o har man musik så är det inte så farligt. Genom den lilla promenaden sparade jag 15 kronor, och för det kan man köpa mycket.. Man kan få 2 piroger t ex ;) Nä jag har slutat äta piroger faktiskt, blev nog lite för många i början asså.. Men man kan få rätt mycket för 15 kronor, det förstår man nog inte så bra om man inte själv lever studentliv. 30 kronor för att åka fram och tillbaka på en dag är mycket pengar.

Har hunnit fått i mig lite tacopajrester från helgen och nu sitter och kollar runt på lite olika bloggar. Tanken är väl att jag ska sätta igång och plugga snart.. Men motivationen är långt ifrån på topp, jag har verkligen ingen lust. Men ska man köpa böcker för 600(!) kronor så ska man fan läsa dom också.. Eller hur, så det är väl bara att sätta igång?


Min väldigt roliga kurslitteratur i denna delkurs! Usch..


Men visst ser väl den här lite ut som en barnbok? Att den är på svenska säger mycket i sig, så bortskämd har man inte varit hittills.. Jag ska inte klaga, för jag är väldigt tacksam över det!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ne, inte jag heller. Den är grymt snygg! Med mig är det sådär, har ont i halsen och så.. själv då? :)

2009-02-24 @ 19:28:56
URL: http://mlievensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0