Självförtroendekick





Satt och tittade runt på lite olika bloggar som lite avkoppling från allt pluggande, fastnade tillslut på en blogg av en tjej som heter Tyra Sjöstedt. Hon hade, eller ja, har en kategori som heter "öka ditt självförtroende", där hon hade lagt upp bilder på lite olika retuscheringar, allt från kändisbilder till vanliga modellbilder ..och visst var det rena självförtroende kicken!

Visst visste man att det retuscheras en hel del där ute, det är ingen större nyhet. Men jag blev ändå helt fascinerad när jag såg alla bilder, för när jag ser en kändis, eller för all del en modellbild, så tänker jag inte på själva retuscheringen det första jag gör. För på något sjukt konstigt sätt så är det är ju så kändisar ser ut för mig. Perfekta, med inte en enda skavank.. Att man ska behöva bli påmind på nytt..

Det är media som ser till att det sjuka idealet hålls!

Gå in och kolla vettja, klicka bara här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0