Hjälp sökes!

Det dimper ner post från Uppsala universitet och csn varje dag nu, och jag blir bara mer och mer nervös... Har massa frågor gällande allt och inget! Och det känns som lite i sista minuten, men det är först nu jag fått alla papper och den slutgiltiga antagningen så det är först nu de flesta frågetecknena kommit upp! Damn it, det här börjar kännas riktigt jobbigt.

- Måste jag folkbokföra mig i Uppsala eller kan jag bara anmäla en tillfällig adress?
- Måste man köpa kurslitteraturen innan man börjar? Var kan man köpa begagnad litteratur?
- Ska man skriva ut antagningbeskedet och ta med det? Regestreringen?
- Vilken nation ska man gå med i? Och när betalar man kåravgiften? Måste man göra det innan?
- När kan man räkna med att få första studiebidraget?
- Kan man få bostadsbidrag?

Jag är den person evigt tacksam som kan svara på dessa frågor!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Anmäler du tillfällig adress så kostar det 600kr för 6 månader. Med definitiv eftersändning får du studentpris och mycket billigare! www.adressandring.se

Gör du en definitiv så behöver du dessutom inte gå till skatteverket för det sköts automatiskt.

Du får inbetalningskort till kåren.

Sök bostadsbidrag vettja!

Alltid bättre att ha med antagningsbeskedet än att inte ha det.

2009-01-14 @ 12:53:12
Postat av: Emelie

Tack Johanna! Du är en ängel! Skönt att ha en person som gjort detta innan, gick du på nollningen?

2009-01-15 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0