Fashions fade, style is eternal

Jag vill spy på kläder just nu! Har rivit ur min garderob, och det ångrar jag ganska fett nu. Man kan inte sätta sig vid 9  tiden på kvällen och välja kläder, det går inte, speciellt inte när man vet att man ska jobba dagen efter. Måhända att jobbet inte börjar förrens vid 10.30, men det lär ta timmar att göra något åt min garderob.

Jag har massvis av klädeslagg som är halvdana, kan vara snygga om man matchar dem rätt, men det är alltid klädesplaggen som blir liggande när man väljer kläder för dagen. Man väljer helt enkelt något som är snyggare men bör man vara så hård och slänga dem av den anledningen? Jag har ju trots allt lagt pengar på dem, och det finns ju en chans att dem kommer till användning, någon gång... Jag tycker ju om plaggen i fråga, det är bara inte mina favoriter.

Ge mig bra tips till hur man gör sig av med plagg utan beslutsångest! Hur ska man tänka för att det inte ska bli så svårt att välja bort något? Det funkar inte med "har inte använt på minst ett år", "jag klarar mig utan den"... Om det inte är inne just nu, så kanske det blir det snart igen...



"Fashions fade, style is eternal"














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0