Det börjar närma sig

Kan knappt bärga mig tills jag får börja förbereda mig inför flytten, det är massor av  saker som ska göras. Hade det inte varit för att Robin varit ledig från lumpen den här veckan hade jag börjat för länge sen, men nu har all tid gått till o vara med honom. Vi har varit med varandra dygnet runt sen fredag kväll, med undantag för onsdagen då jag var tvungen o jobba några timmar. Men det är positivt att jag inte börjat ännu, jag har ju faktiskt tid i denna vecka som kommer, o den tiden räcker nog gott och väl.

Här kommer en lista på alla sakerna som ska göras i veckan

- Måste fixa min cykel, man kan inte vara utan cykel i en stad som är känd för att vara en stad där alla cyklar överallt, oavsett väglag. Det går bara inte, jag ska bli fattig student, jag måste leva ekonomiskt.

- Se till så att allt är tvättat, gäller både kläder och alla nya handdukar. Jag vill ha det fräscht och jag vill inte ställa mig och tvätta det första jag gör...

-
Leta igenom min lillasysters grejer efter saker som hon snott från mig, kan säga att jag lär hitta en del. Min lillasyster har en tendens att ljuga lite för mycket och gömma mina saker lite varstans, så det blir att leta igenom både min mammas och min pappas lägenhet på jakt efter stöldgods.

- Sen kommer vi till det roliga, rensa igenom alla mina grejer och se över vad jag ska ta med mig. Garderoben lär ta längst tid, trots att det inte var länge sen jag rensade ur den på kläder jag inte använder. Men jag borde bli hårdare mot mig själv, ingenting som inte använts på minst ett år bör slängas. Seperationsångesten lär bli svår.

- Måste hitta ett par snygga gardiner och ett snyggt överkast också, vill ha lite färg i lägenheten. Med en liten lägenhet på 19 kvadrat kan man inte göra så mycket, så det gäller att hitta det perfekta överkastet och de perfekta gardinerna så att helhetsintrycket av lägenheten blir bra.



För er som inte vet det, så ska jag hyra en möblerad andrahandslägenhet. Den är på 19 kvadrat, med både kokvrå och toalett med dusch. Ett bättre alternativ än ett rum i en korridor där man delar allt, men det är långt ifrån perfekt. Det här duger till att börja med, men jag hoppas få något bättre till hösten. Jag är bara glad att över att jag fått en så fin lägenhet som jag fått, det är en jättesöt och gullig tjej jag hyr den från och hon har inrett precis i min smak med möbler o så, en aning lite färg kanske, men det kan man lätt ändra på.




Kommentarer
Postat av: Johanna S

Det verkar perfekt! Ja e såå avis på dig, du anar inte...



=)

2009-01-08 @ 22:38:03
Postat av: Emelie

Den är jättemysig, lite synd bara att det inte är ett förstahandskontrakt, så att man hade kunnat göra precis som man ville med tapeter och inredning. Men men, det ska väl ordna sig ändå. Någon gång ska väl även jag få en egen lägenhet, och då ska jag inreda precis i min smak. Ställde mig lite sent i kö bara. :)

2009-01-08 @ 23:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0