Vad ska man egentligen tro

Min kväll igår var allt annat än bra, den började kanske väldigt bra, men den spårade ur totalt efter tolvslaget. Det kanske bara var alkoholen som gjorde sig påmind, eller så berodde det på en falsk vän och en idiot till pojkvän. Behöver man söka bekräftelse i någon annans pojkvän så är det fan synd om en. Det sjukaste av allt är nog hur man sedan kan låtsas som om ingenting har hänt och att inga fel har begåtts.

Man borde säga ifrån, vara tillräckligt stark i sig själv och inte ta skiten! Men gör man det, nej. Jag ångrar att jag inte gav båda en fet käftsmäll, så att jag hade vart tydlig med vad som hade vart okej! Det enda jag gjorde var att tillåta det ett tag, jag ville för en gångs skulle inte vara den svartsjuka flickvännen, men det finns en gräns för vad man tolerar och inte. Och den gränsen nåddes till slut oh jag blev den svartsjuka flickvännen. 

Hur ska man kunna lita på någon, hur man ska kunna tro på en person när den hela tiden bevisar motsaten till vad den säger, hur!? Hur mycket orkar man? Är det värt att hela tiden bli sårad?

Jag är så himla trött på falska vänner. Hur kan folk med? Det här året ska jag bara lägga ner min energi på riktiga vänner, jag har insett att det bara tar en massa tid och energi och man får ingenting tillbaka. Det är inte värt det. Det får bli mitt nyårslöfte, att inte ödlsa tid på falska vänner. Ta all den tiden och lägga ner på de som faktiskt betyder något för mig!

Någonting som jag blev påmind av igår, är också hur snälla vissa människor faktiskt är! Jag blir helt rörd när jag tänker på det, jag kände mig omhändertagen. Personer som jag inte trodde skulle bry sig var de gulligaste!

Någonting gott kan det ändå ha kommit utifrån det här, och det är att jag lärt mig ytterligare något om mig själv. Nästa gång vet jag precis vad jag ska göra, låt det inte bli någon nästa gång. Ibland kan det vara bra och få allting på svart och vitt, man upptäcker tydligare alla fel man själv gör och man får en chans att tänka igenom allt.

Ett tips, ta aldrig någonsin skit! Du är inte värd det, det enda som egentligen betyder någonting i slutändan är att du själv mår bra! Det är ditt liv, du är värd det bästa möjliga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0