Emelies effektiva studieteknik

Och så var den här dagen snart till ända. Dagen har varit så rolig, så rolig. Tyvärr inte, buhu. Den har som ni kanske förstått innehållit mestadels plugg. Dock har jag inte lycktas plugga lika effektivt som jag velat, vilket tyvärr inte tillhör ovanligheterna. Men jag har mer eller mindre pluggat fram o tillbaka under hela dagen. O det är en bedrift i sig må ja säga, med ett sådant tråkigt ämne som organisering och organisation. Ja då är det riktigt bra faktiskt..

Ungefär såhär går det till när jag försöker plugga - Läsa lite i boken, litteratur på engelska, vi fattar ingeting.. Oj så blev vi lite törstiga, får gå upp o ta lite loka.. Tvinga sig tillbaka till skrivbordet igen och så var man åter i pluggandet, på ruta ett, börja om med texten. Förstår fortfarande ingenting. Lämnar uppgiften och går vidare till nästa med tanken att gå tillbaka till den andra uppgiften senare. Ger sig på nästa, också helt oförståeliga uppgift, fattar nada. Går vidare.. O så fortsätter det i all oändlighet. En o en annan uppgift kanske man kan lyckas skaffa sig ett hum om, men inte mer. Den biten väntar imorgon.. - åh, vad jag längtar.

Men jädrar vad oeffektivt, läser allting halvt och istället för att försöka förstå allting på en gång så ska jag vänta med det, o låta det jag läst vara helt i onödan. För jag kommer behöva läsa om texten.. Det är det ingen tvekan om.

Aja, bara jag klarar tentan så! Då är jag nöjd. Ett godkänt tack, jag kräver inte mer.


Haha, bara jag lyckas skriva så mycket om en så ointressant sak som att plugga! Är det någon som orkar ta sig igenom något sådant här? Ytterst tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0